Wie is Noenoe?

Ja dat ben ik. Die naam heb ik mezelf gegeven. Ik zal eerst zal hoe het allemaal begonnen is. Ik ben geboren in de jaren 60. Vroeger was het heel normaal dat je vernoemd werd naar oma's en opa's. Nu was de naam Maria heel erg populair in mijn familie en als je Maria werd genoemd dan werd dat vaak afgekort naar Rietje. En dan ging je vaak door het leven als Rietje van ome Gerrit of Rietje van tante Pien. En dat was een " nee,nee". Het mocht geen Maria zijn. Het mocht er wel op lijken, bijvoorbeeld "Mariëtte" 
Uiteindelijk  heb ze mijn naam bij toeval gehoord in een winkel. Ze hebben toen achter Mariëtte, de naam Louise gezet. Als je nu de Ma van Mariëtte neemt en dan de Lou van Louise dan krijg je de naam die ze toen gehoord hadden in een winkel. En met deze naam zou ik genoemd worden voor de rest van mijn leven. Tenminste dat was de bedoeling maar.....,

                                         
In de jaren 60 had je op televisie een zekere clown Pippo. En de vrouw van Pippo heete Mammalou. Je raad het al mijn mooie naam werd gelijk verbasterd. Daar werd gauw een stokje voor gestoken en zetten ze "ke" achter mijn naam. In de hoop dat de naam Mammalou vergeten zou worden.
                                           
Jaren later als ik naar de middelbare school ga wordt mij ineens vertelt dat ik ben ingeschreven onder mijn echte naam. Oeps dat is raar als je plots jezelf anders moet gaan noemen. Maar het wende wel gauw.
Maar waar komt nou Noenoe vandaan zul je je afvragen. Haha zoals ik al zei heb ik die naam mezelf gegeven. Als 2- jarige klein peutertje kon ik mijn eigen naam niet uitspreken. Vroeg je aan mij "hoe heet jij" dan zei ik steevast "Noenoe".
Deze naam is in de familie blijven hangen en werdt ik vaak nog zo noemd, maar ik kreeg als tiener een vreselijke hekel aan de naam Noenoe. Je wilt dan gewoon bij je eigen naam worden genoemd. Ik luisterde gewoon niet meer naar de naam Noenoe. Nu zoveel jaren later wanneer je ruim schoots uit je tiener jaren bent gegroeid,  denk je wat gek eigenlijk het was eigenlijk alleen maar een soort koosnaampje en lief bedoeld. Nu lach ik er om en vind het wel een grappige naam. Het is in ieder geval een leuk verhaaltje uit vroegere tijden.
Ik gebruik nu de naam Noenoe in een Gmail account, en deze blog.
                                           
En in deze blog wil ik vertellen over al mijn creatieve dingen en belevenissen. Ik knutsel met allerlei materialen. Probeer vaak materialen te hergebruiken. Verder zorg ik graag voor dieren en heb er dan ook een heleboel thuis. Met hen beleef ik ook leuke spannende dingen en die wil ik ze ook in deze blog gaan vertellen.

Groetjes Noenoe

Reacties

  1. Ben benieuwd naar je belevenissen, ook hier vele dieren....
    Groet, Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verrassing! Ik wil meeeer! Wat een prachtverhaal Nounou.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kleertjes voor FleurtjeMijn!

Kaplaarsjes voor mijn vriendinnetje Roosjemijn.