Mijn haak projectje: Een vriendinnetje voor RoosjeMijn.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een blogje heb gemaakt, maar nu heb ik een projectje dat echt in een blog verhaaltje moet. 

Ik ben altijd creatief bezig en dat zal ik wel van mijn 2 oma's hebben geërfd. Mijn oma aan vaders kant was altijd al bezig met breien en haken. Mijn oma aan moeders kant  was coupeuse en naaide bruidsjurken. Zij was nog maar 13 jaar toen ze al achter de naaimachine zat. Mijn opa, haar man, was zadelmaker. Ook ben ik geregeld met leer bezig, maar dat vertel ik wel in een ander blogje.

Het is best wel een tijdje geleden dat ik gehaakt heb....dat zal een uitdaging voor mij worden. Maar voordat er gehaakt kan worden.......

En dan beginnen we met de magische lus. Uhhhh ?? Nooit van gehoord.
Maar we hebben google nog en zo kwam ik bij YouTube terecht. Lang leve het internet.
Na een 3 keer proberen van de magische lus kreeg ik het onder de knie. 
Mijn eerste gehaakte beentje.
Het tweede beentje was nu een makkie.
Het aan elkaar vast maken van de twee beentjes was wel even puzzelen, maar uiteindelijk ging het goed.
Stukje van het lijfje eraan gehaakt. Haha ze begint al vorm te krijgen hè. Ook de beentjes en lijfje opgevuld met speciale opvulling. Maar eerst heb ik er pijpen ragers in gezet. Ik heb 2 pijpen ragers samen gedraaid zodat het allemaal iets steviger zou zijn. Daarna met een draadje onderaan de beentjes ingesnoerd om zo een klein voetje te creëren en zo zitten de pijpen gelijk vast.
Ik had al gezegd bij de foto dat ik 
vergat foto's te maken van de stap voor stap vorderingen. Ben wel even druk bezig geweest om de haren goed te krijgen. Ik wou perse haar een pony geven en twee paardenstaartjes.
Maar ben wel tevreden met het eindresultaat.
En dan de armpjes. Daar heb ik ook een eigen draai aan gemaakt. Ik wilde een soort schoudertje  creëren. Het moest daarom schuin af lopen. Dit heb ik uiteindelijk voor elkaar gekregen door paar steken terug te haken.
Ook in haar armpjes heb ik pijpen ragers gedaan alleen wel
3 dubbel dikke gedraaid, dit gaf genoeg vulling aan het armpje.

En dan nog een naam verzinnen die er een beetje bij past. Heb veel namen geprobeerd. En toen ze bijna klaar was zatten we elkaar aan te kijken en was het net alsof ze mij haar naam zelf vertelde.
RoosjeMijn ik wil wel jou vriendinnetje zijn. 

http://roosjemijn.blogspot.nl

Reacties

  1. Hé FleurtjeMijn!! Wat leuk dat je vriendinnen met mij wilt zijn. Dat lijkt me supergezellig. Ik word helemaal vrolijk van je blije gezicht. Als je het leuk vindt doe ik volgende week dinsdag een blogje naar je terug. Misschien heb je dan ook leuke kleertjes aan. Liefs je vriendinnetje RoosjeMijn

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Wie is Noenoe?

Kleertjes voor FleurtjeMijn!

Kaplaarsjes voor mijn vriendinnetje Roosjemijn.